ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:

Κριτική προσέγγιση της αρχιτεκτονικής και πολεοδομικής θεωρίας και πρακτικής των τελευταίων σαράντα χρόνων στο ευρύτερο πολιτισμικό πλαίσιο της σύγχρονης κοινωνίας. Σε αυτό το φευγαλέο μάθημα θα ανοίξουμε τα μάτια σε όσα συμβαίνουν γύρω μας, στα ρούχα που φοράμε, τη μουσική που ακούμε, τον τρόπο που είναι στρωμένο το τραπέζι μας, στα χάρτινα μνημεία της Ολυμπιάδας και τα ψηφιακά επιτεύγματα του δικτύου επικοινωνίας για να οξύνουμε το βλέμμα και την κριτική μας σκέψη απέναντι σε μία αρχιτεκτονική πραγματικότητα που διαρκώς εξελίσσεται και μας ξεφεύγει. Μας ενδιαφέρει σήμερα η αρχιτεκτονική που γίνεται από σύγχρονους αρχιτέκτονες για σύγχρονους ανθρώπους, μας ενδιαφέρει η ενεργοποίηση της κριτικής εγρήγορσης στην προοπτική μιας συνειδητοποίησης της δυσκολίας και της πολυπλοκότητας που κρύβει μέσα της η αρχιτεκτονική. Το μάθημα διδάσκεται με πλήρη ηλεκτρονική υποστήριξη και χρήση πολυμέσων, με ψηφιακά εγχειρίδια, βιβλιογραφία και διασυνδέσεις, με κριτική ανάλυση του ρόλου της πληροφορικής στο σχεδιασμό της σύγχρονης αρχιτεκτονικής μέσω off-line ανάλυσης συγκεκριμένων παραδειγμάτων και τέλος, με συστηματική υποστήριξη της εκπόνησης σπουδαστικών εργασιών, οι οποίες έχουν τη μορφή εικονογραφημένων δοκιμίων σε ψηφιακή μορφή, που περιλαμβάνει διαχείριση κειμένου, σταθερής και κινούμενης εικόνας

Thursday 15 May 2008

Φωτιά στην Αρχιτεκτονική σχολή του Delft

Αρχιτέκτονας: Jacob Berend (Jaap) Bakema (μέλος της Team X)

Τhe new Architecture building was ready for handover by the summer of 1970. Van den Broek wrote about the building in 1971, 'It may be stated in conclusion that the functional principles of the curriculum have resulted in the architectural form.' Bakema amplified on this statement as follows. 'The chosen architectural form may be described thus: a gradual transition from the general (public) context to the more specific (private) user space. This transition is formed by a kind of street, which at ground-floor level is maximally open to the surroundings. This street contains features that might equally be found in an outdoor street...'


Tu DELFT web site

No comments: